2012. december 15., szombat

Questions

Jó reggelt (éjjelt?)! :)))
Én nagyon szeretek sok-sok mindenkivel beszélgetni étrendekről, edzésekről, minden ilyesmiről, mert mindig van mit tanulni. Ellenben egész elképesztő, hogy egy néhány órás beszélgetéssel minden eddigi elképzelésem földbe lehet döngölni. :) Első körben jött Alex, a fegyenccel. Ő konkrétan azóta is tömi a fejem, hogy sírva könyörög, csak pár napra legalább próbáljam ki, hogy úgy kajálok, ahogy ő mondja. De én annyira ragaszkodom ehhez a szűklátókörű napi 5-6 étkezéses testépítő jellegű szarokhoz, hogy egyszerűen még elgondolkodni sem tudtam rajta igazán. Pedig nagyon szeretek vele beszélni, nagyon okos dolgokat mondd, és gyakran megfogadom a tanácsait.

Nah már most, ilyen beszélgetésekből kifolyólag felmerült bennem két kérdés. Az egyik a HIIT-el kapcsolatban, a másik a Harcosok étrendjével kapcsolatban. A HIIT-el nincs gond, tudom miről szól, tudom mire jó, és állítólag totál faszság futkorászni, mint a mérgezett egér, mert a HIIT olyan szinten csúcsra járatja az anyagcserét, hogy elképesztő.
Idézném egy kedves jóakarómat:
A ciklikusan változó kardio edzés (intervall edzés; erőkifejtés-pihenés váltakozása):
- növeli az antioxidáns termelést;
- serkenti az anyagcserét és a zsírégetést;
- kevesebb időráfordítással több fogyást eredményez;
- formálja és építi az izomzatot;
- felkészíti a szívet a változó hatások hatékony kezelésére.

Egy próbát egész biztos, hogy megér. A HIIT-et természetesen nem csak futáshoz lehet párosítani. Bármilyen mozgáshoz gyakorlatilag, aminél el tudod érni ezt az aerob/anaerob váltakozást. Elektra csinálta, amíg nem volt ilyen baszom hideg. Mint tudjuk, általában ez engem nem tart vissza. Egyetlen dolog van, ami viszont igen, és az a jég. A mocskos kis disznó. Sebaj, a lényeg az, hogy adok ennek is egy kis időt, és meglessük. Egy valami biztos, hogy ez is egy új kihívás elé állít. Amint elkezdem (természetesen majd ha már otthon vagyok), mesélek bővebben. Addig is, utána olvasgatok, mert kíváncsi vagyok én erre egy kicsit bővebben. 
A másik ez a Harcosok étrendje. Nem tudom, tetszik, de nem létezik, hogy működjön. :D Tudjátok, én mindig mondtam, hogy nagyon nehezemre esik napközben enni, mert én kora estig nem érzek éhségeget gyakorlatilag. Az egészben nem az a vonzó, hogy este eszek, amit akarok, és annyit, amennyit akarok. Hogy lehetne ez vonzó. Minden, amit eddig olvastam, amit eddig tudtam, fenekestül borul fel ezzel a dologgal. Este zabálni? Hogy az esti szénhidrát fogyasztás súlycsökkenéssel jár? Wáá...nekem ez nagyon béndzsó. Egyrészt, túl szép ahhoz, hogy igaz legyen (wehehe), másrészt....hol van akkor mindaz, amit eddig tudtunk? Hogy együnk sokszor keveset a hájprotein-lókarb jegyében? Akkor az most szar? Vagy mindkettő jó? Vagy egyik sem? 
Azt kell, hogy mondjam, hogy engem ez a renegeteg újítás, új technika, teljesen összezavar. Lehet, hogy nő vagyok, de nekem ez már sok. Paleolit, harcos, standard, 90 napos, vércsoport, faszomfütty. Minek ennyi szar? Mindegyik üti a másikat gyakorlatilag. Melyik az igaz? Mindegyiknek vannak elszánt hívei, és elszánt ellenségei is. Nem tudok rajta kiigazodni. Ti igen? Mert nagyon örülnék, ha bárki elmondaná ezzel kapcsolatban a véleményét. Tartok tőle, hogy csak én vagyok hülye. De ezt a verziót szívesebben hallanám, mint azt, hogy ezek közül mind tök jó, és bármelyiket csinálom, szép és egészséges leszek. 
Minél többet olvasok, annál inkább rájövök, gőzünk sincs, hogyan működik a testünk, és mire vágyik. Egyre butábbnak érzem magam a témában, hiába a sok utána olvasás. Van baj a buksiban rendesen. 
 

12 megjegyzés:

  1. Ha az igazságot akarod: minden ember különbözik. Meg kell találnod a saját tested számára a legjobb alapot, és abba is személyre szabottan belemódosítani. Kísérletezni kell, nincs mese. Nincs általánosan jó megoldás. Minden ember más és más, másképp nőtt fel, más dolgokhoz szokott a szervezete, más az anyagcseréje és még sorolhatnám. Nekem 1,5 évbe telt, mire megtaláltam egy igazán jót, most dolgozom a tökéklyre fejlesztésén :)

    VálaszTörlés
  2. Alexq :D

    És egyetértek a felettem szólóval.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezen mindig fennakadsz. Nekem Alex. És pont. :D
      Vagy a másik lehetőség: Jevgenyij, az orosz cár? Nos?

      Törlés
  3. A HIIT kapcsán jutott eszembe az Insanity, én ugyan nem próbáltam (idén nyáron hallottam csak róla, akkor már nem lehetett), de jókat olvastam róla, esetleg nincs kedved megpróbálni és beszámolni róla? Persze óvatosan a terheléssel azért :)

    Az étkezéssel kapcsolatban én a kórházban tanultakat, hallottakat fogadom el, mivel azt élő, létező, hiteles, dolgozó orvosok és dietetikusok, plusz egy csomó lefogyott ember igazolják. Eszerint napi 5 étkezés, elosztva, estére viszonylag kevés ch-val, számolva a kalóriákat. Nem igazán látom be, hogy egy átlagos dolgozó vagy egyetemista ember életvitele mellett a harcosok étrendje hogyan eredményez fogyást. Esetleg egy hivatásos sportolónál, "harcosnál" elképzelhető, hogy máshogy működik az anyagcsere (bár nem hiszem ezt sem), de mi nem így élünk. Viszont ha valaki bebizonyítja, hogy ha egész nap nem eszek semmit, majd vacsorára megeszek egy tepsi krémest, akkor fogyni fogok, annak kezet csókolok :)

    (Egyébként ugyane miatt nem hiszek az Update étkezésben sem. Én képes lennék 12-ig bevinni kb. 10.000 kalóriát sütiből, majd nem enni semmi mást, ha ez az ára. Nehezen hiszem, hogy ettől fogynék...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Insanitynek többször nekiestem, 20. napig jutottam azt hiszem legutóbb. Amikor is mérlegre álltam, és láttam, hogy a 20 nap alatt 3 kg-t híztam, annyira elborultam, hogy abbahagytam. Tervezem ismét újra kezdeni, mert egyébként a seggemről is víz folyik közben folyamatosan kábé.
      Nem tudom melyik a helyes út, mert nekem valahogy úgy tűnik, hogy ez a napi 5 étkezéses hájprotein-lókarb vmiért nem gyere be...

      Törlés
    2. Egyre jobban tetszik ez az Insanity :) Ha majd szabad, mindenképpen ki akarom próbálni! Amúgy is formálni is kell majd magamon, és ezt - mint a fegyencet - lehet majd itthon is, ugye?

      Étkezés terén nem akarlak meggyőzni, a véleményemet leírtam, de kíváncsian várom, másféle diétával milyen tapasztalatod lesz.

      Törlés
    3. Keress rá itt a Tedwyn az Insanity címkére, sokat írtam már róla, régebben elég részletesen is. Nagyon hatékony cardio program. Én azt hiszem akkor is a kaja volt, ami megakadályozta az eredményességét.
      Amint belekezdek, ismét újra veszem pontról pontra az egészet, mert ez tényleg 60 nap kemény Fighter program.
      Étrendekkel kapcsolatban pedig hamarosan megírom hogy döntöttem. :)

      Törlés
    4. És igen, ez is otthoni dolog, épp mint a Fegyenc :)))

      Törlés
    5. Szerintem akkor még nem olvashattalak, mindenképpen meg fogom nézni, köszi!

      Törlés
  4. Hol hiteles egy orvos?

    Még egy temetkezési vállalkozó is hitelesebb az orvosok 95%-nál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem általánosságban gondolom azt, hogy minden orvos hiteles (sok rosszat is láttam, sajnos), épp ezért írtam - talán félreérthetően -, hogy "hiteles orvosok" bizonyították: azaz olyanok, akiknek a szavára adok, akik évek, évtizedek óta ezen a területen dolgoznak, és klinikailag igazolható eredményeket tudnak felmutatni. Konkrétan dr. Pados Gyulára és a csapatára gondolok.

      Ma már amúgy minden diétás módszerhez kötnek egy-egy orvos nevet is. Róluk nem tudok semmit, az előző csapathoz azonban volt szerencsém élőben is, és úgy gondolom, az ő "módszerük" az, amit én is logikusnak tudok elfogadni: azaz ha kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyit elhasználsz, fogyni fogsz, és fordítva. Természetesen ez tovább finomítható (pl. a tápanyagarányokkal), de a lényeg szerintem mindenki számára világos.

      Ehhez képest nem értem, hogy működhet egy olyan étrend (akár a harcosoké, akár az Update), ami végtelen mennyiségű kalóriabevitelt enged meg. És önmagában nekem az, hogy "x-nél és Y-nál bevált", sokkal kevésbé hiteles, mint az előbbi okfejtés plusz pár évtized tapasztalata.

      De természetesen mindenki úgy fogy, úgy él, ahogy neki jól esik.

      Törlés
  5. Mert az emberi test még nagyon sok rejtéllyel bír, amúgy így már adom az orvosi véleményed.

    A harcosok étrendje működik ez már világos tény, de nem mindenkinek jön be.

    Jelen pillanatban még nagyon gyerekcipőben járunk a megfelelő egészséges táplálkozás terén, ami biztos, hogy az embereknek a 99,9% teljesen egyértelműen mérgezi saját magát és a környezetében élőket is a sok szemét méreggel amit bevisznek..

    VálaszTörlés

About