2012. november 28., szerda

All along the watchtower

Halihó!
Nyah, egyelőre úgy tűnik, mintha egy helyben topognék. Múlt héten voltam a háziorvosnál, vett vért pajzsmirigyre, hétfőn meg lett az eredmény, semmi. Minden rendben. Kértem tőle beutalót hormonvizsgálatra, elküldött immunológushoz. Én kis naív, azt hittem, itt fogják megcsinálni a vizsgálatot. Nah aztán az immunológus kérdezte mik a panaszok, felsoroltam neki mind az összeset, kaptam antibiotikumot, krémet, lófüttyöt mindent, és elküldött endokrinológiára. Rögtön utána el is mentem, kaptam időpontot. Kábé lementem hídba. Január 22. Wtf? Elgurult a gyógyszeretek??? :D
Tehát még egy darabig nem lesz eredmény, de azért az immunológus megsúgta, hogy a tünetek, és panaszok alapján ő arra tippelne, hogy tesztoszteron túltermelésem van. Aminek így utánanézés után azt mondom, van alapja. Ez megmagyarázná, miért járok mindig edzőcipőben. Egyesek hangot adtak annak is, hogy talán emiatt vagyok mindig "bunkó" is, pedig hát nem, mert ez csak a híres pesti köcsögség. :D Viszont amit nem értek, hogy a endokrinológiás beutalóra ezt írta a doki: T3, T4, TSH. Meglestem, és ezek pajzsmirigy hormonok. Most akkor vagy én vagyok hülye, vagy ennek tényleg semmi köze a tesztoszteronhoz? Vagy van? :D Össze vagyok zavarodva egy pöppet.

Edzés ügyben nagyon le vagyok lombozva, mert abszolút nincs kedvem hozzá. Teljesen lemerültem minden szinten, de most hétvégén megyek haza, remélem egy kicsit helyreráznak a csajok, meg anyukám, mert hosszútávon ez így nem megy. Amíg nem derül ki mi bajom, addig jó volna, ha legalább a súlyom tudnám tartani. Ahhoz pedig muszáj vagyok edzeni, és tartani a diétát, ami most szintén nem passzol a hangulatomhoz. De hát ez nem hangulatkérdés, nem igaz? :)
Nem szeretek úgy edzeni, hogy minden másodpercét gyűlölöm, mert annak az eredménye sem olyan, amit várok tőle. Inkább megadom magamnak ezt a kis időt, és ismét szenvedéllyel tudok tovább haladni. A muszájnak sosincs jó vége. 
Nem vagyok kétségbeesve, az elmúlt másfél évben sokszor előfordult, hogy 1-2 hétre kitértem a hitemből, és sztrájkoltam, és különben is meg egyébként is fúj a belem jött ki, aztán helyreállt minden, a rendes kerékvágásba. Úgyhogy most kicsit pihizek. Viszont most egészen biztosan felfutok megint a várba, ha már otthon leszek. Vagy a Citadellára. Mert az inkább pihenés/léleksimi volt számomra valamiért, mint edzés.

3 megjegyzés:

  1. Nem igazán értem: ha megnézték vérvétellel a pajzsmirigyhormonokat, akkor ugyanezt a hármat (TSH, t3, t4) kellett nézniük, és azt írod, a pajzsmirigy rendben van. Akkor miért nézik újra? Vagy határérték körül van? A TSH-nál 4,0 körül már aggódni szoktak, habár az még határértéken belül van. Neked mennyi lett?

    Ez a tesztoteron-túltermelés nekem tök új, olvastál már róla valami, hogy mivel jár?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tulajdonképpen ezt nem értem én sem. Nem tudom a pontos eredményeket, mert nem mentem még el a papírért, csak betelefonáltam a dokinak, aki azt mondta, minden rendben.
      Mondtam az immunológusnak, hogy most volt pajzsmirigy vizsgálatom, és elméletileg minden rendben. Mikor hazaértem, akkor néztem a diagnózisát, és hogy T3/4-et, és TSH-t kért az endokrinológiától. Nem értem...
      A tesztoszteron-túltermelésnek utánanéztem, már mielőtt mentem, mert gyanús volt, hogy az lesz a gond. 10-ből 9 tünetet alaphangon produkálok. Ehhez viszont a mellékvesék és a petefészek működését kellene vizsgálni, úgyhogy most ez kicsit bezavar nekem.

      Törlés
  2. Most átolvastam az egész diagnózist. Nem csak pajzsot kért. Vagy lehet, hogy azt nem is. Kicsit kavar a dolog. De amit tuti kért: "profilu pre virilizáciu", ami a férfias jellegek fokozott megjelenésére utal.
    "Felléphet izomtömeget növelő sportolóknál, főleg azoknál, akik androgén szteroidokat szednek, lehet a petefészek cisztikus elváltozása miatt, lehet enzim eltérés miatt a mellékvesében."
    Nagyon izgi. :(

    VálaszTörlés

About