2012. október 22., hétfő

Teljeskiőrlésű kenyér

Hatalmas problémám jó ideje, hogy sehol nem kapni nálunk a környéken teljeskiőrlésű kenyeret, csak mindenféle tartósítós barna marhaságokat, azt meg egye meg, akinek két anyja van. De az étrendemben szerepel. Ellenben nem vagyok hajlandó heti 2x 40 km-t autókázni, hogy esetleg (!) kapjak. Szal értelemszerű a megoldás, csinálok! Kicsit fostam a storytól, mert nem vagyok egy nagy kelt tészta gyártó, de Isteni finom lett, és nagyon nagyon köszönöm a receptet! :)

Első kenyérkeeee ala Boomom :D :*
Hozzávalók:
150 ml víz
150 ml tej
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
180 g sima liszt
340 g teljeskiőrlésű liszt
4 dkg élesztő
1 evőkanál olaj



Kiméred a hozzávalókat, és nemes egyszerűséggel összeöntögeted. :) Következő alkalommal még annyit kipróbálok, hogy az élesztőt felfuttatom meleg tejben, hátha jobban megkel a tészta, de eredetileg ez nem szükséges a recept szerint. Hivatalosan élesztőből is 2,5 dkg kell, de lévén én szeretem elbaltázni ezeket, biztosra mentem, hogy tutira megkeljen.
Szóval összeborogattad a hozzávalókat, az élesztőt szétmorzsolgatva, elkezdheted gyúrni. Jól gyúrd meg, lisztezd meg kicsit a tetejét a tésztának, aztán konyharuhával fedd le, és mehet is a tál valami jó meleg helyre. Erre nekem van több megoldásom, de általában paplan alá rakom. :) Fél órát hagyjuk, nem nyúlka piszka! Fél óra elteltével újra átgyúrjuk, elképzelhető, hogy egy centit sem kelt még ekkor a tészta, ne tessék kétségbe esni. Megint lisztezed a tetejét, konyharuha, paplan. Ha ez megvan, csináld meg újra. Gyúr, liszt, konyharuha, paplan, fél óra. Tehát ezt háromszor volt. Mikor harmadjára kiveszed, már lehet sütni. 40-45 percig 150 fokos sütőben kilisztezett tepsiben. Az, hogy milyen lesz a kenyér formája, rátok bízom, én így gyúrogattam össze a tésztát. :) Mielőtt beteszed a sütőbe, a tetejét kenegesd le vízzel, és már teheteted is. Ha letelt a 40-45 perc, és már olyan ropogós a teteje, akkor csavard max hőfokra a sütőt, és ízlés szerint pirítgasd. :)
Ha kész van, és kivetted, kend le ismét a tetejét egy kis vízzel, és próbáld meg úgy letenni a kenyeret hűlni, hogy az alja is levegőt kapjon, hogy ne vizesedjen be. (Én jobb híjján nekidöntöttem egy bögrének.) :D
Egészségetekre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

About